Dlaczego warto używać humoru w marketingu?
Podczas planowania strategii marketingowej istnieje jedna potężna broń, której być może nie bierzesz pod uwagę, a mianowicie poczucie humoru. Niezależnie od marki, wywoływanie emocji u odbiorców to bardzo przydatne narzędzie. A jakie emocje są lepsze niż śmiech? Dlatego też w tym artykule wyjaśniamy tajniki humoru w marketingu.
Humor generuje pozytywne emocje wokół Twojej marki
Humor to coś, co nas łączy: prawie wszyscy uwielbiają się śmiać, a śmiech jest zaraźliwy. Jeśli uda Ci się rozśmieszyć ludzi, nie obrażając nikogo, zdobędziesz zaufanie i sympatię grupy docelowej.
Sprzyja on zapamiętywaniu marki
Humor stymuluje te części mózgu, które zapamiętują informacje. Jest to pozytywne zaskoczenie, które „budzi nas” i pozostawia o wiele większe wrażenie niż zwykłe przedstawienie danych.
Pomaga Ci on w strategii viral marketingu
Ludzie nie tylko pamiętają rzeczy, które ich śmieszą, ale też chętnie dzielą się nimi z innymi. Jeśli uda Ci się sprawić, by Twoja kampania marketingowa wywoływała śmiech, masz większe szanse na zwielokrotnienie jej zasięgu.
Wskazówki, dzięki którym Twoje materiały staną się viralowe dzięki humorowi
Bądź pionierem w swojej branży. Niektórym typom marek łatwiej jest używać humoru niż innym, ale prawie wszystkie marki mogą wykorzystać humor. Jeśli do tej pory nikt w Twojej branży nie odważył się na wykorzystanie humoru w swoich kampaniach, masz szczęście! Odważ się pokazać, że masz do siebie dystans, a przekonasz do siebie publiczność.
Wypróbuj różne koncepcje. Humor jest bardzo delikatny, dlatego niełatwo jest go dobrze dobrać za pierwszym razem. Poświęć tyle czasu na proces twórczy, ile potrzebujesz, rozwijaj różne pomysły i pytaj innych ludzi. Jeśli uda Ci się to zrobić dobrze, będzie to warte wysiłku.
Bądź autentyczny. Najważniejszą rzeczą, aby humor działał, jest to, aby był naturalny. Jeśli nie czujesz się komfortowo, publiczność to zauważy. Chodzi raczej o znalezienie własnego głosu i dostrzeżenie zabawnej strony swojej marki, niż o sztuczne używanie humoru dla samej jego potrzeby.
Wykorzystaj maksymalnie swoje treści. Stworzenie filmu wideo wiąże się z dużym nakładem czasu, środków, a w wielu przypadkach także budżetu. Skorzystaj więc z okazji i stwórz różne treści, np. poradniki lub krótsze filmy dla różnych sieci społecznościowych.
1 thoughts on “Dlaczego warto używać humoru w marketingu?”
Comments are closed.
Dokładnie! Z chęcią chciałbym zobaczyć więcej humoru w marketingu, zamiast straszenie i depresyjnych treści do przyciągnięcia użytkownika