Kluczowe aspekty masowego e-mail marketingu

Kluczowe aspekty masowego e-mail marketingu

Wiele firm korzysta z poczty masowej, aby dotrzeć do swoich klientów i poinformować ich o nowościach lub ofertach. Chociaż może się to wydawać dobrą strategią, należy ją stosować ostrożnie i prawidłowo, w przeciwnym razie może ona trafić do folderu ze spamem.

Co to jest masowy e-mail marketing?

Masowy e-mail marketing polega na wysyłaniu masowych wiadomości e-mail w celu informowania potencjalnych klientów o nowościach i ofertach lub przekazywania wszelkiego rodzaju informacji związanych z marką, produktem lub usługą. Innymi słowy, jest to sposób na komunikację z klientami, sprzedaż i budowanie lojalności klientów w prosty sposób. Wiele marek popełnia jednak błąd, nadużywając tej techniki lub nie wykonując jej prawidłowo, dlatego wiele z tych wiadomości trafia do folderu spamu.

Kluczowe aspekty masowego e-mail marketingu

Aby kampania e-mail marketingu masowego odniosła sukces, należy wziąć pod uwagę:

Grupa docelowa. Musisz wiedzieć, jaki profil może być zainteresowany danym produktem lub usługą, a więc musisz wziąć pod uwagę wiek, narodowość, płeć, wykształcenie… Mimo że jest to masowa wysyłka e-maili, należy ją przeprowadzić w sposób segmentowy.

Przekaz powinien być atrakcyjny, zwięzły i bezpośredni. Dla klienta musi być jasne, jakie korzyści osiągnie, jeśli zamówi daną usługę, kupi dany produkt lub, ogólnie rzecz biorąc, zaufa danej marce. Ponadto taki e-mail powinien być krótki i przejrzysty. Większość ludzi rezygnuje z przeczytania zbyt długiej wiadomości e-mail, dlatego lepiej jest pisać krótko i bezpośrednio.

Jeśli są dostępne zniżki lub oferty, należy je szybko przedstawic. Aby wzbudzić ciekawość i zainteresowanie odbiorców, jeśli oferujesz jakiś rodzaj zniżki lub oferty, ważne jest, aby była ona widoczna. Jeśli zniżki te mają datę ważności, należy ją podać w wiadomości e-mail. Stwarza to potrzebę natychmiastowego działania.

Zaproponuj inne kanały komunikacji. Ważne jest, aby udostępnić pocztę elektroniczną, numer telefonu lub inny kanał, za pomocą którego można się kontaktować w przypadku wątpliwości lub pytań.

Podsumowanie

Nie wystarczy wysłać masowego e-maila, ale trzeba wcześniej wykonać pewną pracę, aby upewnić się, że dotrze on do osób naprawdę zainteresowanych i że przykuje ich uwagę, ponieważ celem jest sprzedaż i budowanie lojalności.