Jak działa kampania marketingu viralowego?
Kampania marketingu viralowego jest bardzo prosta w realizacji: tworzymy film lub inną treść, która przemawia do grupy docelowej, umieszczamy ją w Internecie i planujemy pierwsze działania mające na celu jej rozpowszechnienie. Od tego momentu trzeba tylko czekać, aż lont się zapali i użytkownicy zaczną się dzielić treścią jak szaleni.
Czasami viral jest dziełem przypadku – film zamieszczony przez pojedynczego użytkownika nagle staje się popularny i zaczyna obiegać Internet wzdłuż i wszerz.
Jeśli chodzi o strategię rozpowszechniania filmów wideo tworzonych przez marki, można wyróżnić dwa główne podejścia: postrzegane i ukryte. W pierwszym przypadku użytkownik od początku wie, że ogląda treści reklamowe, natomiast w drugim zaangażowanie marki jest ukryte i ujawniane dopiero później.
Jeśli stosuje się ukryte techniki marketingowe, należy postępować ostrożnie, aby użytkownik nie poczuł się oszukany, zwodzony lub zawiedziony, ponieważ kampania viralowa może zostać obrócona przeciwko Tobie.
Niezależnie od wybranej strategii, nie należy nigdy spamować. Najlepszą strategią jest znalezienie odpowiedniego miejsca w odpowiednim czasie i pozwolenie, aby „iskra” sama się zapaliła.
Zalety marketingu viralowego
Niski koszt. Kampanie viralowe charakteryzują się tym, że użytkownik wykonuje za nas znaczną część pracy, co znacznie obniża koszty rozpowszechniania: nie trzeba już kupować reklam ani przestrzeni w mediach.
Duży potencjalny zasięg. Film viralowy w Internecie może dotrzeć do dużej międzynarodowej publiczności bez konieczności ponoszenia nakładów finansowych lub dodatkowego wysiłku z naszej strony. W ten sposób mała firma, a nawet indywidualny twórca mogą wiele osiągnąć.
Jest to metoda nieinwazyjna. W marketingu viralowym decyzja o udziale i udostępnieniu należy zawsze do użytkownika, dlatego nie jest on postrzegany jako reklama inwazyjna. W ten sposób postrzeganie marki i interakcja z nią zyskują w porównaniu z bardziej klasycznymi kampaniami reklamowymi.
Pomaga to w budowaniu marki. Jeśli dobrze wykorzystamy kreatywność, będziemy tworzyć tak niesamowite treści, że użytkownicy zdecydują się je udostępnić i w ten sposób osobiście zwiążą się z marką. Niewątpliwie jest to potężne narzędzie do budowania marki i sławy.
1 thoughts on “Jak działa kampania marketingu viralowego?”
Comments are closed.
Ciężko tak naprawdę przewidzieć kiedy i które video stanie się viralowe…