Sposoby na walkę ze zmęczeniem użytkowników reklamami
Zmieniaj obrazy
Kiedy przeglądamy strony internetowe lub korzystamy z portali społecznościowych, jesteśmy w stanie niemal natychmiast wykryć znane nam reklamy, na któe nie zwracamy nawet uwagi. Dlatego, aby ponownie wywrzeć wrażenie, bardzo przydatna może być zmiana wizerunku reklamy.
Spróbuj dokonać naprawdę radykalnej zmiany, zmieniając główne kolory lub nawet motyw przewodni obrazu. Na przykład, jeśli reklamujesz markę kosmetyków, możesz przejść od wizerunku szminki w odcieniach pomarańczy do zielonych i niebieskich cieni do powiek.
Zaktualizuj wezwanie do działania
Wezwanie do działania jest kluczowym elementem reklamy, ponieważ to właśnie ono zachęca użytkownika do kliknięcia i przekształcenia się w lead. Jeśli masz problemy ze zmęczeniem reklamami, być może wystarczy zmienić wezwanie do działania, aby skłonić odbiorców do ponownej interakcji.
Podobnie jak w przypadku opisu, wezwanie do działania może być dobrym miejscem do eksperymentowania i wypróbowania nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi i wyróżnienie się w natłoku reklam.
Zmieniaj formaty
Platformy reklamowe online mają wiele różnych formatów: obrazy, wideo, galerie, formaty interaktywne. Jeśli reklama przestała działać, być może nadszedł czas, aby zmienić jej charakter i spróbować przekazać tę samą informację w inny sposób.
Zaplanuj reklamy o różnych porach
Jedną z opcji, o której być może nie pomyślałeś, jest zaplanowanie kampanii reklamowych w Internecie, aby działały w różnych porach dnia. Zmieniając przedział czasowy, można dotrzeć do użytkowników, którzy mają różne przyzwyczajenia związane z korzystaniem z internetu. Na przykład można rozpocząć kampanię rano, a gdy wskaźniki wskażą, że nastąpiło zmęczenie reklamami, zmienić na popołudnia. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców, którzy zobaczą Twoje reklamy po raz pierwszy.
Wyklucz osoby, które już miały styczność z Twoją marką
Jeśli dana osoba stała się już potencjalnym klientem lub nawet dokonała zakupu u Ciebie, nie chce oglądać w kółko Twoich reklam. Dlatego też należy wykluczyć z grupy odbiorców użytkowników, którzy już wcześniej wchodzili w interakcje z Twoją marką. Aby uzyskać najlepsze wyniki, możesz umieścić ich na liście remarketingowej, dzięki czemu zobaczą oni jeszcze bardziej spersonalizowane reklamy, które zachęcą ich ponownego zakupu.
1 thoughts on “Sposoby na walkę ze zmęczeniem użytkowników reklamami”
Comments are closed.
Jestem w trakcie testowania tego rozwiązania, ponieważ użytkownicy na mojej stronie stracili zainteresowanie reklamami.